startrek.sfcentar.com | svemir.org | stargate.sfcentar.com | farscape.sfcentar.com | saab.sfcentar.com | forum.sfcentar.com

 



Ronald D. Moore
Verzija za ispis | Članak je pročitan 6 puta | Ovaj članak čitate 1. put
28. prosinca 2005, BattlestarGalactica.com

BattlestarGalactica.Com: Kruže špekulacije kako će lik grofa Iblisa [iz Originalne serije, op.p.] u novoj seriji biti dosad nepoznati cylonski Bog. Postoji li ikakva mogućnost za uvrštavanje elemenata epizode War of the Gods iz Originalne serije u novu seriju?

Ronald D. Moore: Iako sam isprva razmišljajo o uvođenju grofa Iblisa i Broda Svjetala iz Originalne serije u novu, ipak sam, zasada, odustao od toga. Teološki okvir koji smo do sada uspostavili čini mi se mnogo zanimljivijim u ovom trenutku i stoga mislim kako Iblis neće biti dio današnje serije.

BGC: Neki smataraju kako se u sceni borbe sa Cylonima u epizodi Flight of the Phoenix pojavljuje više lovaca nego li u stvarnosti ima pilota, da postoji previše lovaca tipa VII i kako je Blackbird [brod nevidljiv za dradis, izgrađen u istoj epizodi, op. p.] poletio u borbu prije pokusnog leta. Jesu li navedeni elementi rezultat promjena u scenariju ili montaži? Da li se epizodu prvotno namjeravalo emitirati tek nakon susreta sa Pegasusom?

RDM: Da budem iskren, ne sjećam se točnog broja lovaca u navedenoj sceni, niti znam da li postoji kontinuitet u toj točki. Sjećam se kako se navedena tema provlačila tijekom raznih sastanaka ekipe za vizulane efekte i produkciju. Mislim kako postoji objašnjenje za toliki broj [lovaca, op. p.], ali je isto tako moguće kako smo donekle varali u broju kako bi prizor učinili seksipilnijim. Žao mi je. Događa se.

BGC: Boxey je više-manje izbačen iz serije, no još uvijek postoji šansa da vidimo Muffita ili nekog drugog kućnog ljubimca. Hoćete li u svemir Galactice uvesti životinje, uključujući i one cylonske? Kako bi se cylonske životinje uklapale u njihov plan, posebice u svjetlu epizode The Farm? Mogu li se cylonske životinje razmnožavati?

RDM: Postojanje životinja u izbjegličkoj floti bilo je predmet preliminarnih razgovora, no od toga smo, na neki način, odustali kako je godina odmicala. Ne znam hoćemo li išta napraviti na tom polju. To ponajviše ovisi o intrigantnosti priče, koja bi morala biti interesantnija od one u kojoj npr. Gaeta pronađe mačku. Ne mislim kako Cyloni stvaraju životinje na način kako ih mi definiramo, međutim, oni zasigurno promatraju svoje lovce i ostale letjelice kao životinje, posebice u pogledu njihovih odnosa s humanoidnim Cylonima.

BGC: U epizodi Resistance upravo je kava pokrenula lavinu događanja. Tigh se razbjesnio na odluku opskrbnog broda natovarenog kavom da uskrati pošiljku, a njegovi su marinci zasuti kavom prije negoli su otvorili vatru. Osim toga, u izvornom scenariju Miniserije prisutne su brojne reference na kavu koje su kasnije uklonjene, uključujući i nekoliko urnebesnih scena sa Šest. Nije li scenaristička ekipa opsjednuta kavom? Ljudi, jeste li vi obožavatelji Twin Peaksa?

RDM: Američko društvo pisaca moglo bi primati mirovine od Starbucksa [američki lanac trgovina kavom, a ne lik iz BSG-a, op.p.]. Pijenje kave i pisanje o njoj i ritualima koji je prate opsesija je svake grupe pisaca s kojom sam radio.

BGC: Nakon dvadeset odgledanih epizoda brojni su fanovi izrazili potpuno razočaranje sa pričom na Caprici i bili zgroženi idejom o povratku na Capricu, kao i Karinim ljubavnim interesima. Pa ipak, neki su priželjkivali istražiti priču tih ukletih likova. Na koji ćete način nastaviti s tim u budućnosti i kako birate koga razočarati?

RDM: Serija ima mnogo različitih aspekata i ljudi na njih različito reagiraju, međutim, za mene prošlosezonska priča sa Caprice predstavlja osnovu serije i njene me posljedice i događanja nastavljaju zanimati i u ovoj sezoni. Mislim kako je u prošlosezonskoj priči sa Caprice definitivno bilo trenutaka kad nismo znali kuda krenuti sa pričom, no smatram kako je priča u drugoj sezoni postala ambicioznija i da ide u dobrom smjeru.

BGC: Iskustvo koje je Starbuck proživjela na Caprici uzdrmalo ju je više nego li prijašnja iskustva. Možemo li se ponadati novim iznenađenjima u njenom razorenom životu?

RDM: O, naravno. Na kraju ove sezone Karin će se život u potpunosti promijeniti.

BGC: Rekli ste kako je priča sa Caprice jedan od glavnih instrumenata za istraživanje cylonskog plana. Međutim, sama priča nastala je gotovo slučajno, kao nešto što je imalo za cilj vratiti Heloov lik. Slušajući podcaste i intervjue stječe se dojam kako je cylonski plan (kao i priča sa Caprice) osmišljen gotovo u trenutku, na brzinu. Postoji li plan za pisanje plana?

RDM: Započeo sam samo sa osnovnim smjernicama gdje želim biti sa pričom u određenom trenutku i potom sam nastojao stići do tamo. Osnovne obrise čitave prve sezone zamislio sam već nakon što je prikazano prvih šest epizoda, međutim, uvijek sam bio spreman prilagoditi plan i biti otvoren za bolje ideje ukoliko bi se one pojavile. S druge strane, Heloova priča odličan je primjer što se može dogoditi ukoliko ste spremni opustiti se i vidjeti što će se zbiti. Ne, nisam znao u kojem smjeru priča ide, no proces njenog otkrivanja bio je poprilično zabavan i zadovoljan sam kako je završio.

BGC: Vaša serija naizgled organizira tijek priče na sezonskoj osnovi, a scenariji su životniji i improviziraniji od npr. onih Babylona 5 (sa njegovom legendarnom petogodišnjom pričom). Smatrate li kako način emitiranja serije (misleći pritom na financije, postaju na kojoj se emitira, broj epizoda po sezoni i sl.), onemogućava osmišljavanje dugotrajnih priča koje biste željeli ispričati? Biste li drugačije pisali ukoliko bi vam bio zagarantiran fiksan broj epizoda kroz slijedećih nekoliko sezona?

RDM: Iskreno mogu reći kako radimo seriju baš na način kako sam želio. Ritam naših priča po mom je ukusu i vrlo sam zadovoljan s konačnim učinkom za koji se slažem kako je, na neki način, rezultat improvizacije.

BGC: Pogo Walta Kellya koristio je frazu "neprijatelj smo mi" u sklopu ekološke kampanje iz 1970-ih, da bi David Eick nedavno citirao navedeno u sklopu trilogije o Pegasusu. Neki od najglasnijih kritičara serije ukazuju kako dotična fraza propagira "okrivljavanje Amerike", odnosno nekakav oblik prikrivenog antiamerikanizma. U kojem će smjeru navedeni koncept krenuti u drugoj polovici druge sezone?

RDM: Navedena paralela upućuje na činjenicu kako su ljudska bića najčešće samima sebi najveći neprijatelji. U kontekstu serije, to bi značilo da stvarne opasnosti likovima u seriji ne prijete od metaka, već od njih samih. Neprestano me iznenađuje kako oni zdesna dotični element izjednačavaju sa antiamerikanizmom. Pa, riječ je o... Gotovo pa o antiamerikanizmu.

BGC: Izgleda kako ova serija potiče kontroverze i otvara pitanja. Tijekom snimanja epizode 33 vodila se prepirka o tome prikazati ili ne napad kolonijalnih snaga na civilni brod sa civilima na njemu. Tijekom ove sezone imali smo još nekoliko kontroverznih scena kao što su npr. ginekološki pregled Kare Thrace u epizodi The Farm, utapanje djeteta od strane Adame u epizodi Valley of Darkness i pokušaj silovanja Sharon Valerii u epizodi Pegasus. U kojoj se točki autorska sloboda počinje sukobljavati sa zabrinutošću zbog negativnih reakcija gledatelja?

RDM: Snimamo "odraslu seriju" za odrasle ljude. Mislim kako najveći dio ljudi gleda našu seriju znajući kakav materijal stvaramo u ovom trenutku. Pomičem granice serije koliko god smatram da mogu i borim se da očuvam istinu o tome što radimo iz dana u dan. Za svaku od scena koju ste spomenuli uvjeren sam kako su neophodne zbog kreativnih razloga i u svaku sam od tih bitki iznova ulazio ukoliko sam imao izbora.

BGC: Originalna serija imala je reference na Shanea, Topove s Navarronea, Dvanaestorice žigosanih i Pattona. To je ovaj put manje očito, ali je ipak prisutno nešto od snova svakog studenta režije. Tako postoje brojne poveznice sa filmovima poput Potonuća Bismarcka, Brubakera, Pada crnog jastreba, Istrebljivača, Pattona, Peckinpaha i Feniksovog leta. Nedavno sam gledao Advise and Consent, politički triler u režiji Otta Premingera. Gledajući ga, osjećao sam se kao da se radi o prethodniku epizode Colonial Day, sa njegovim umirućim predsjednikom, podzapletom sa lešom i senatskim glasovanjem o predsjednikovu kandidatu gotovo u posljednji trenutak. U kojoj su mjeri svjesne ove reference i posvete filmovima?

RDM: Scenaristički timovi puni su ljudi koji gledaju dosta filmskog i televizijskog programa is toga se neprestance pojavljuju brojne reference, neke slučajne, neke ne, na sve primjere koje ste naveli, osim filma Advise and Consent, za kojega sam čuo, ali ga nisam pogledao, bilo u procesu razrade priče, bilo u samim scenarijima. Scenaristi vole raspravljati o zapletima i likovima osvrćući se na druga ostvarenja, kao i kroz pričanje o vlastitim iskustvima, pa kao rezultat svega toga u naše radove ubacujemo malene posvete filmovima i serijama koje volimo.

BGC: Vi niste samo "čovjek Star Treka " nego ste i "klingonski čovjek", sa svojim klingonski orijentiranim scenarijima za TNG i DS9. Klingonci su postali važan dio kulture Star Treka, a vaše su se priče upravo fokusirale na njih. Što je toliko posebno u Klingoncima da im se stalno vraćate?

RDM: Prva prava priča o Klingoncima koju sam napisao bila je ona za epizodu Sins of the Father i sjećam se kako sam bio vrlo zaintrigiran i uzbuđen zbog činjenice kako se jako malo zna o jednoj od ključnih kultura u svemiru Star Treka. U to je vrijeme riječ "klingonski" upravo ušla u američki pravopis, a ipak njihov matični planet još uvijek nije imao ime u trenutku kad sam napisao Sins of the Father. Zavolio sam, kako kulturu koju sam kreirao povezujući različite elemente iz TOS-a, filmova i nekolicine TNG-ovih epizoda koje su se njima bavile, tako i priliku da zasita osmislim navedeno društvo. Udubljujući se u Worfov lik i Klingonce - njihove korijene, njihovu religiju, njihove društvene norme - sve više sam proživljavao iskustvo slično onom pisca koji se pokušava uživiti u pozadinsku priču jednog od svojih sporednih likova i potom otkrije kako je ta priča ponekad puno interesantnija od same knjige.

BGC: Bližimo se drugoj godišnjici od premijere Miniserije. Jeste li uspjeli ostvariti planove koje ste imali sa Galacticom?

RDM: Da budem iskren, ostvarili smo više nego što sam se mogao nadati prije dvije godine. Uvijek sam vjerovao u ono što radimo, uvjek sam vjerovao kako ćemo uspjeti, međutim, da ste mi 2003. godine rekli kako će u 2005. godini Time proglasiti Battlestar Galacticu najboljom serijom trenutno na programu, ne bih vam vjerovao niti riječ.

Autor : Miroslav Bartulović